A/B experimenten

Splittests, ofwel A/B experimenten, helpen bij het verkrijgen van inzichten. Op basis van deze inzichten kunnen strategische keuzes gemaakt worden. Zo stemt u uw organisatie beter af op uw klant en haalt u tegelijkertijd het meeste uit uw bestaande assets.

Leer uw klant kennen

Inzicht in de behoefte van uw klant is alsmaar lastiger vast te stellen nu klantcontact veelal via digitale stromen verloopt. Met geautomatiseerde of handmatige A/B experimenten leert u opnieuw uw klant kennen, zodat u deze beter kunt bedienen.

Experimenten in de praktijk

Met A/B experimenten verdeelt u uw klanten in twee groepen. Eén van deze groepen ontvangt wat men gewend was, dit is de controlegroep. De andere groep ontvangt een aangepaste dienstverlening met een klein verschil. De ervaring van beide groepen wordt gemeten in prestatiecijfers. De best presterende aanpassing wordt daarna blijvend doorgevoerd.

Gecombineerd nóg sterker

Gebruik A/B experimenten in combinatie met User flow & beleving en lean workflow analyses om waarde aan uw producten en diensten te blijven toevoegen. Met A/B experimenten haalt u het meeste uit uw bestaande dienstverlening óf stuurt u uw groeiende dienstverlening op basis van concrete, heldere inzichten.

Voordelen van Exclusive-IT A/B experimenten

Optimaliseringstrajecten altijd van macro naar micro

Verhelderende datagedreven verandervoorstellen

Mogelijkheid tot demografisch afgestemde contentvariaties

Mogelijkheid tot neuraalnetwerk-gestuurde T&E testen

Technologische partner met ruim 10 jaar ervaring

Een scherp oog voor details.

C. Maurer
Marketeer, Indau AG

Snel, deskundig en goed!

Norbert Huijzer
Eigenaar, Norbert Huijzer Consultancy

Wij ontzorgen u graag technisch met dezelfde toewijding voor uw onderneming als u zelf. Maak vandaag nog kennis en verken samen de mogelijkheden van uw vraagstelling.

Contact opnemen