Internet marketing


Internet marketing verhoogt uw bezoekersaantallen en conversiepercentage door marketing en targeting.

Wat levert het mij op?

Internet marketing brengt uw product of dienst onder de aandacht bij uw specifieke doelgroep. Hiermee verleid u geïnteresseerde potentiële klanten om uw onderneming te bezoeken, online en offline. Uw website is op zichzelf een vorm van internet marketing en aanvullende diensten zijn essentieel om uw website verder te laten groeien.

Search Engine marketing

Denkt u wel eens 'dat Google ik wel even'? Google is één van de grootste drie zoekmachines ter wereld. Daarna volgt Bing en tot slot Yahoo. In Nederland gebruikt 93,7% van de internetters Google op de PC. Op de telefoon is dat zelfs 98,6% en op de tablet 98,8%. Bing volgt met een flinke afstand: 3,8% op de PC, 0,23% op de telefoon en 0,51% op de tablet. Het zoeken naar antwoorden, oplossingen en producten begint dan ook in de zoekmachine.
(Bron: Statcounter.com, April 2014)

Uw positie in deze zoekmachines bepaald hoeveel gelegenheid u krijgt om deze internetters kennis te laten maken met uw onderneming. Zoekmachine resultaten kunt u opsplitsen in twee soorten: 'organisch' en 'betaald'. U heeft niet direct invloed op uw positie in de organische resultaten, dit is afhankelijk van een hoop factoren en het resultaat van een geheime formule. Waar u wel direct resultaat op heeft zijn de betaalde resultaten; de advertenties. U kunt op relevante zoektermen altijd gevonden worden door SEM toe te passen; zoekmachine marketing.

Social Media marketing

Hoewel websites komen en gaan is het fenomeen 'social media' niet meer weg te denken. Enkele wereldwijde en langlopende successen zijn Facebook, Twitter en LinkedIn. Deze platformen hebben vaak een goed beeld van elke gebruiker en zijn daarmee interessant voor commerciële doeleinde. Een marketingbudget is immers het meest efficiënt als de juiste doelgroep bereikt kan worden. Succesvol adverteren op social media is echter een slag apart; er is een leerproces en het werkt het beste in combinatie met enkele andere technieken. De potentie is daarentegen enorm en de resultaten zijn uitstekend. Wij helpen u graag om een strategie op te zetten die werkt.

E-mail marketing

De kracht van e-mailmarketing ligt in het profiel dat u van deze mensen heeft. Met nieuwsbrieven bereikt u alleen bestaande klanten (let op de wet). Het voordeel is echter dat u vaak wat meer over deze personen weet in vergelijking met bezoekers via organisch- of betaald-zoekverkeer. Hierdoor kunt u gepersonaliseerde nieuwsbrieven versturen, zo ontvangt een abonnee aanbiedingen die relevant en interessant zijn. Dit heeft een hoger conversiepercentage tot gevolg bovenop het voordeel dat u uw onderneming nog eens onder de aandacht brengt bij elk van uw bestaande klanten. Goed advies is een must; als e-mailmarketing verkeerd gebruikt wordt dan 'sluit u mogelijk een deur voor altijd'.

Weblog marketing

Met weblog marketing kunt u meer organisch zoekmachineverkeer realiseren. Een weblog of blog is een onderdeel van uw website waar u artikelen publiceert. Mits dit technisch uitstekend ingericht is zal uw website vaker bezocht worden doordat elk artikel een eigen vermelding in zoekmachines krijgt. Een website met 'activiteit' zoals een maandelijks artikel ontvangt daarnaast iets meer voorkeur van zoekmachines, deze bieden internetters namelijk graag actuele informatie. Weblog marketing is daarom een goedkope en goede manier om meer relevante bezoekers naar uw website te verleiden.

Neem vandaag nog contact op

Exclusive-IT is uit pure passie voor het vak opgericht in 2006. In de afgelopen jaren hebben wij talloze klanten mogen helpen. En u? Mogen we u ook overtuigen? Neem vandaag nog vrijblijvend contact op om kennis te maken.

Neem vrijblijvend contact op!

Gerelateerde blogartikelen

Er zijn nog geen gerelateerde artikelen.